استفاده زیاد از موبایل این بلا را بر سر کودکان میآورد
مادیگان و همکارانش اعلام کردند که دستورالعملهای جدید والدین، مراقبان و مربیان را تشویق می کند تا با کودکان در استفاده از رسانههای مبتنی بر صفحه نمایش تعامل داشته و استفاده معنی دار را ترویج کنند.
به گفته محققان، کاربردهای مثبت یا معنادار دستگاه های صفحه نمایش شامل مواردی است که شامل آموزش، اطلاع از اخبار و رویدادهای جاری یا برقراری ارتباط با دوستان و خانواده می شود. مادیگان در ارتباط با موضوع فوق گفت، حتی تماشای یک فیلم با خواهر و برادر یا بازی آنلاین با دوستان در حد اعتدال می تواند معنادار باشد.
او افزود: وقتی کودکان از صفحه نمایش به عنوان وسیله ای برای ارتباط با دیگران استفاده می کنند، ارتباط بین زمان نمایش صفحه و مشکلات رفتاری کودکان ضعیف تر است.
با این حال، مطالعات اخیر نشان داده است که افزایش زمان استفاده از نمایشگرها، به ویژه در طول همه گیری کرونا، منجر به افزایش اختلالات سلامت روان و مشکلات رفتاری در بین کودکان شده است.
مادیگان همچنین افزود: وقتی کودکان برای مدت طولانی صفحه نمایش را تماشا می کنند، اعتقاد بر این است که زمان کمتری برای شرکت در سایر فعالیت هایی که می دانیم برای رشد سالم مهم هستند، از جمله فعالیت بدنی، خواب و فعالیت هایی مانند مطالعه و تکالیف باقی می ماند. او گفت که افزایش زمان تماشای نمایشگرها می تواند تأثیرات نامطلوبی بر تعاملات اجتماعی مثبت با دیگران بگذارد.
مادیگان در انتها یادآور شد که بسیاری از مطالعات در طول همه گیری جهانی کرونا گزارش داده اند که زمان تماشای نمایشگرها برای کودکان در طول همه گیری دو برابر شده است. بنابراین، ما ممکن است در واقع شاهد جدی تر شدن آسیب ها با ادامه همه گیری باشیم.
شرح کامل این پژوهش و یافته های حاصل از آن در آخرین شماره مجله تخصصی JAMA Psychiatry منتشر شده است.
Comments
Post a Comment